Veelgestelde vragen

Home | Veelgestelde vragen

Bestelling & levering

Plaats je de bestelling op een werkdag voor 15:00 uur? Dan wordt het pakket (mits voorradig) diezelfde dag nog afgeleverd bij PostNL en ontvang jij de bestelling de volgende dag. Zodra je bestelling in onze webshop is afgerond en betaald, ontvang je een bevestigingsmail met alle gegevens. Ook van PostNL ontvang je een e-mail met daarin de Track en Trace code van je bestelling. Niet thuis ten tijde van de bezorging? Dan wordt het artikel nogmaals aangeboden, bij de buren afgeleverd of achtergelaten bij een PostNL afhaalpunt.

Een groot voordeel van het bestellen bij Scandinavischeverf.nl is het bestellen van Jotun met behulp van een kleurendatabase. Hierin staan alle beschikbare kleuren uitgebeeld op een rij. Hierdoor wordt bestellen nog eenvoudiger. 

  1. Ga naar je gewenste artikel
  2. Selecteer het gewenste aantal producten en voeg dmv de kleurendatabase een geschikt kleurnummer toe.
  3. Klik op toevoegen aan winkelwagen
  4. Controleer je bestelling en rond deze af door te betalen
  5. Na het afrekenen is jouw bestelling definitief en gaan wij aan de slag.

Verf van Scandinavischeverf.nl is van professionele A-kwaliteit. Die kwaliteitsverf wordt ook in de beste conditie verzonden via onze partner PostNL. Het pakket wordt verzonden in extra stevige verpakkingen om beschadiging bij transport uit te sluiten. Zo zorgen wij ervoor dat jouw bestelling op tijd en in topconditie wordt bezorgd. Voor bestellingen vanaf €50,- berekenen wij geen verzendkosten. Orders onder de €50,- brengen wij 6,95,- in rekening.

Wil je iets wijzigen aan de bestelling? Zorg er dan voor dat je dit snel doorgeeft voordat het pakket gemaakt of onderweg is, anders kan de bestelling niet meer gewijzigd worden. Om een wijziging door te geven kan het beste een email met ordernummer worden verstuurd naar info@scandinavischeverf.nl

Klopt jouw bestelling niet? Dat is vervelend om te horen, dit willen we graag oplossen! Hiervoor kun je het beste een email met ordernummer en opmerking versturen naar info@scandinavischeverf.nl Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact opgenomen door onze klantenservice.

Garantie & Retourneren

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

De enige uitzondering op die regel is verf die speciaal voor jou op kleur is gemengd, die nemen we namelijk niet terug

Wij van scandinavischeverf.nl staan achter onze producten en willen daarom graag dat de klant met een zeer tevreden gevoel terugdenkt aan onze producten.

Voldoet het product niet aan de verwachtingen, is het product beschadigd, mis je iets of is het product helemaal niet geleverd? Neem in dat geval contact op met onze klantenservice. Onze medewerker zal je vragen foto’s te sturen van de producten die je gekregen hebt, om zich een goed beeld te kunnen vormen van de situatie. Je kunt ze versturen via klantenservice@scandinavischeverf.nl

Teveel of de verkeerde producten besteld? Kan gebeuren! Je kunt de meeste aankopen (m.u.v. op kleur gemengde producten) binnen veertien dagen retourneren en dan krijg je gewoon je geld terug. Nadat je je retour bij ons hebt aangemeld ontvang je van ons een retournummer en heb je vervolgens nog eens 14 dagen de tijd om de producten daadwerkelijk te retourneren. De enige uitzondering op die regel is verf die speciaal voor jou op kleur is gemengd, die nemen we namelijk niet terug. Al het andere wel. Retourneren vanuit België is uiteraard ook geen probleem, dit werkt hetzelfde als in Nederland. Let op: vermeld a.u.b. uw retournummer, zodat we u zo snel mogelijk kunnen helpen.

STAP 1. 

Controleer of jouw product geretourneerd mag worden. Iedere webshop-consument heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Maatwerk producten zijn wettelijk uitgesloten van het herroepingsrecht. De verf die wij speciaal voor jou op kleur hebben gemengd, kan niet worden geretourneerd. 

STAP 2.

Vul onderstaand retourformulier in, gebruik het Europees modelformulier voor herroeping

of stuur een andere ondubbelzinnige verklaring.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons namelijk via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen dat je de overeenkomst wil herroepen. Dit kan bijvoorbeeld per post of per mail. Maar het makkelijkste is via het retourformulier onderaan deze pagina. Het gebruiken van een herroepingsformulier is overigens niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. 

STAP 3. 

Zodra je een scandinavischeverf.nl-retournummer hebt ontvangen, verpak je de producten mogelijk in de originele doos of een andere stevige verpakking. Controleer altijd of het product goed is verpakt, want eventuele beschadiging door eigen toedoen of door toedoen van de bezorger is voor eigen risico. Eventuele schade aan het door ons ontvangen product kan betekenen dat we de kosten hiervan in mindering brengen op het te crediteren bedrag.

Voor verbruiksartikelen, zoals verf, geldt dat voor het beoordelen van het product het niet nodig is om dit uit te pakken of te openen. Doe je dit toch, dan is het product niet meer te verkopen en kan de waardevermindering 100% zijn. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

STAP 4. 

Print het retourformulier uit dat je van ons via de mail hebt ontvangen en stop het in de doos. Heb je van ons een retoursticker ontvangen? Plak deze dan aan de buitenkant op de doos.

STAP 5. 

Geef je pakket binnen 14 dagen na je retourmelding af bij een PostNL-punt. Bekijk hier het dichtstbijzijnde PostNL pakketpunt bij jou in de buurt. Bewaar je verzendbewijs totdat je retour volledig is afgehandeld. Daarmee kunnen we je verzending traceren als er iets mis gaat. Retourkosten zijn voor eigen rekening.

STAP 6. 

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan (inclusief eventuele standaardkosten voor de heenzending) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de herroepingsmededeling, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. 

Scandinavischeverf.nl  t.a.v Retouren

Savannahweg 71

3542 AW Utrecht

– Terugbetaling

Uiterlijk 14 dagen na ontbinding staat het aankoopbedrag weer terug op de rekening waar het van afgeschreven is. 

– Uitsluiting van herroepingsrecht

Het moment wanner er speciaal voor jou een verf op kleur is gemend, is het niet meer mogelijk om dit product te retourneren. Producten waar jij geen kleurnummer hebt ingevoerd en dus standaard zijn, zijn nog wel te retourneren, net als kwasten en andere zogenoemde non-paint producten.

Privacy

Wanneer jij bij ons online wat besteld hebben wij natuurlijk wat persoonsgegevens nodig. De volgende gegevens worden opgeslagen en verwerkt.

  1. Voor- en achternaam
  2. Gewenste aanhef
  3. Adresgegevens
  4. Telefoonnummer
  5. E-mailadres
  6. IP-adres
  7. Overige persoonsgegevens die je actief verstrekt bijvoorbeeld als opmerking en referentie bij het plaatsen van een bestelling, door een profiel op deze website aan te maken, in correspondentie met de klantenservice
  8. Locatiegegevens
  9. Gegevens over je activiteiten op onze website
  10. Gegevens over je surfgedrag over verschillende websites heen (bijvoorbeeld omdat dit bedrijf onderdeel is van een advertentienetwerk)
  11. Internetbrowser en apparaat type
  12. Bankrekeningnummer

Om het pakket te bezorgen hebben wij en onze partner PostNL wat gegevens nodig. De volgende gegevens worden opgeslagen en verwerkt. 

  1. Voor- en achternaam
  2. Adres en woonplaats
  3. Telefoonnummer
  4. E-mailadres

Als je onze website bezoekt en op één van onze producten klikt, dan krijg je van ons cookies. Met een cookie kunnen we je je gedrag volgen op onze website. Zo zien we bijvoorbeeld welke producten je aanklikt of bestelt. Op basis van deze interesses kunnen we relevante advertenties laten zien. Meer weten over cookies? Bekijk onze cookies-pagina

Wanneer jij van ons een zelfgenoemde “verfbrief” ontvangt heb je eerder aangegeven akkoord te gaan met het ontvangen van deze. Mocht je hier geen interesse meer in hebben kun je onderaan elke mail een link vinden met de optie om je uit te schrijven

Klachten/service

Vervelend om te horen. Klachten worden vrijwel direct in behandeling genomen en met grote voorkeur nog de zelfde dag opgelost. Graag ontvangen wij je klacht via  klantenservice@scandinavischeverf.nl.

Wij zijn verplicht te vermelden dat je klacht binnen 14 dagen inhoudelijk wordt beantwoord, maar klachten worden altijd binnen 1 werkdag in behandeling genomen en mogelijk opgelost.

Scandinavischeverf.nl is volledig lid van Thuiswinkel Waarborgfonds en onderschrijft de gedragsregels van deze organisatie. Als klant geniet je daarmee de zekerheid van het Thuiswinkel Waarborg-keurmerk. 

 

Ben je om wat voor reden ook niet tevreden bent over onze producten of diensten, dan proberen wij eerst in goed overleg met jou te komen tot een goede oplossing. Haast ondenkbaar, maar lukt dit niet dan kun je jouw geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel Waarborg. Tegen betaling van EUR 25,00 doet deze onafhankelijke commissie een bindende uitspraak in jouw zaak. Word je in het gelijk gesteld, dan krijg je jouw EUR 25,00 terug.

Het adres van de Geschillencommissie is: 
Bordewijklaan 46
2591 ZR Den Haag
Tel.: 070-310 53 10 
Fax: 070-365 88 14

Natuurlijk doet scandinavischeverf.nl er alles aan om jouw als klant tevreden te stellen. Door het voeren van het keurmerk Thuiswinkel Waarborg zetten wij dit zwart op wit en weet je precies waar je aan toe bent.

De klacht kun je voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Scandinavischeverf.nl is volledig lid van Thuiswinkel Waarborgfonds en onderschrijft de gedragsregels van deze organisatie. Als klant geniet je daarmee de zekerheid van het Thuiswinkel Waarborg-keurmerk

Betalen

Een groot voordeel van het bestellen bij Scandinavischeverf.nl is het bestellen van Jotun met behulp van een kleurendatabase. Hierin staan alle beschikbare kleuren uitgebeeld op een rij. Hierdoor wordt bestellen nog eenvoudiger. 

  1. Ga naar je gewenste artikel
  2. Selecteer het gewenste aantal producten en voeg dmv de kleurendatabase een geschikt kleurnummer toe.
  3. Klik op toevoegen aan winkelwagen
  4. Controleer je bestelling en rond deze af door te betalen
  5. Na het afrekenen is jouw bestelling definitief en gaan wij aan de slag.

 

Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.

  1. IDeal
  2. Klarna betaal achteraf
  3. Visa
  4. Mastercard 
  5. Bancontact/Mister Cash
  6. SOFORT
 

Bestellen en betalen vanuit België?. Dit kan via de volgende betaalmethoden: Ideal, Bancontact/Mister Cash, Creditcard: Visa/Mastercard, Sofort.

Heb je een couponcode? Je verzilvert je couponcode gemakkelijk door de volgende stappen te gebruiken. 

Stap 1. Plaats de gewenste producten in je winkelmandje.

Stap 2. In de eerste stap in het winkelmandje kun je de code invullen bij het vakje ‘couponcode’. Voer hier de exacte code in die je hebt gekregen. Na bevestiging wordt de korting met je bestelling verrekend. 

  1. Een digitale kortingscode kan slechts één keer worden gebruikt.
  2. Per bestelling kun je één kortingscode gebruiken.
  3. Een kortingscode is niet toepasbaar op nog openstaande bestellingen.
  4. Een kortingscode is niet inwisselbaar voor geld.
  5. Kortingscodes zijn alleen online te verzilveren.
  6. Als je de order waarop je de kortingscode hebt gebruikt annuleert, heb je geen recht op een nieuwe code.
  7. Kortingscodes worden eenmalig afgegeven. In het geval van diefstal of verlies vindt geen vergoeding/vervanging plaats.
  8. Een kortingscode is voor bepaalde tijd geldig. Voor de aard, duur en vervaldatum van een kortingscode bekijk je de actievoorwaarden van de betreffende kortingscode.
  9. Een kortingscode is alleen geldig op producten die worden benoemd in de kortings-actie.
  10. Het is niet toegestaan om kortingscodes te wijzigen, verdubbelen, verspreiden of vervalsen.
  11. Niet-toegestane handelingen of (pogingen tot) fraude worden geregistreerd en bestraft met ontzegging tot het gebruik van kortingscodes.
  12. Scandinavischeverf.nl behoudt zich het recht voortijdig aanpassingen te maken in de voorwaarden van kortingscodes, evenals deze ongeldig te verklaren.

Verftechnisch advies

Extra uitleg over producten of hoe te gebruiken? Er staan altijd een medewerker klaar om hierbij te helpen. Neem contact op via Whatsapp: 06…….. of via info@scandinavischeverf.nl.

Een complete uitleg over het product? Kijk hiervoor op de productpagina van het gewenste product en klik hier op “technisch blad dowloaden”

Cookie melding
“Deze website maakt gebruik van “cookies” (tekstbestandjes die op jouw computer worden geplaatst) om de website te laten functioneren, de website te helpen analyseren om onze dienstverlening te verbeteren of voor marketing doeleindes.”.